Wat verstaat men onder 'licht getint'?

Deze vraag slaat helemaal nergens op, maar ik vroeg het me af. Wat verstaat men dus onder 'licht getint'? In de zin van bijvoorbeeld "een licht getinte vrouw". Heeft zij dan gewoon een lichte huidskleur of heeft zij een licht tintje, dus richting Jessica Alba/Jennifer Lopez? Ik merk dat veel mensen zelf ook niet het verschil goed weten waardoor ik een beetje in de war ben geraakt, haha! Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Licht getint betekent: met een zonnig kleurtje. Niet helemaal bleek, maar ook niet zodanig getint dat je de huid bruin kunt noemen.

Hahaha, licht getint is een benaming. Doordat huidskleur in alle kleuren voorkomen, zijn de grootste onderscheidingen in; blank en zwart. Maar omdat er soms de huidskleur naar blank neigt en de afkomst "zwart" is, wordt er vaak bedoeld met "licht" getint. In de zin van, je bent van afrika maar je hebt een lichte huidskleur. Dus je bent licht getint

"Licht getint" wordt wel gebruikt om de huidskleur aan te duiden van de volkeren die in het gebied van de Middellandse Zee wonen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100