Wat betekenen (Br.) en (Am.)?

In mijn Engels-boek staat het Nederlandse woord 'dammen.' Als Engelse vertaling staat er:
1. play draughts (Br.)
2. to play checkers (Am.)

Weet iemand waar (Br.) en (Am.) voor staan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Br=brits
Am=amerikaans
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus.
Leuk he, hoe voor de hand liggend sommige dingen zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Maar, de namen van talen worden met een hoofdletter geschreven. Dus is het Brits en Amerikaans! Dan was het antwoord helemaal correct geweest...

Andere antwoorden (1)

En engels woordenboek moet een onderscheiding maken tussen american english en british english. Vaak hebben woorden een andere betekenis of er zijn ook typische woorden: movie Am. - film Br., elevator - lift, cab - taxi, cop - policeman

ook is het american english (wat de Amerikanen vinden) eenvoudiger: program (Am.)ipv. programme, anemia ipv anaemia, to enrol, ipv to enroll

Hele zinnen zijn anders: Do you have a problem (Am.) - Have you got a problem, He just fell down - He has just fallen down, stay home - stay at home