Hoe noem je de inwoners van de Duitse plaats Hamburg?

Heten die mensen Hamburgers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
11K

Antwoorden (2)

Volgens wikipedia noem je ze inderdaad Hamburgers: "Tot ver in de 19e eeuw was het Nederduits de omgangstaal van de Hamburgers. "
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hamburger zoals wij hem vandaag kennen, werd voor het eerst bereid in de Duitse stad Hamburg (inwoners van deze stad worden ook Hamburgers genoemd).
In Hamburg werd het vlees voor het eerst gebakken, en daarna geserveerd op een rond broodje. Duitse emigranten hebben dit concept meegenomen naar de Verenigde Staten, waar de moderne hamburger is ontstaan.

Dus hoe grappig het ook is, in hamburg wonen hamburgers :P