Wat betekent dit chinese teken?

Ik heb hem zo goed mogelijk na proberen te tekenen. Oorspronkelijk is het een tattoo die iemand draagt, maar deze persoon wil er niks over kwijt. En toch wil ik het graag weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

Ik zal je moeten teleurstellen want dit Chinese teken bestaat niet. Misschien heb je het niet goed getekend of is het teken in een bepaald lettertype gedrukt waardoor het op een andere lijkt. Ik zou het aan iemand vragen die veel verstand heeft van Chinees, want hij/zij herkent het lettertype misschien wel. Ik weet wel vrij zeker dat het niet 'geluk' betekent, want ook al lijkt dat teken op jouw teken, het is niet hetzelfde. De volgorde van de verschillende onderdelen maakt wel degelijk verschil! Succes nog.