Wat betekent de afkorting i.k.v.?

Toegevoegd na 5 minuten:
In de zin:
Bijeenkomst i.k.v. inhuur personeel en uitbesteden advies- en onderzoeksdiensten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Die afkorting wordt vaak gebruikt in de notulen die ik regelmatig moet lezen. Ik neem me elke keer voor te vragen wat het betekent, maar op het moment zelf vergeet ik het te vragen.

11 jaar geleden
in: Taal
92.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in het kader van
Snuffel
11 jaar geleden
aha, het staat namelijk in geen enkel woordenboek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee want ZO mag je dat ook helemaal niet afkorten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis de H.

Het beste antwoord

InterKerkelijk Vredesberaad?

Toegevoegd na 6 minuten:
Dan denk ik dat ze bedoelen (na je aanvulling): in het kader van. Al hebben ze dan een letter vergeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Ik weet zeker dat het dat niet is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer dan de context te noemen, waar gaat het over, wat is de zin erom heen en ervoor en erachter?
Snuffel
11 jaar geleden
Dat vermoed ik nu ook. Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In jouw context klopt 'in kader van' precies.

Andere antwoorden (3)

Ik weet niet of het nog bestaat, maar destijds ( 80ér jaren) was dat het Inter Kerkelijk Vredesberaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ze zijn gefuseerd met Pax Christi. Het heet nu IKV/Pax Christi.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
weer wat geleerd
Thankx
Die afkorting ken ik van het Interkerkelijk Vredesberaad.
Maar als het specifiek om taal gaat, bedoel je dan misschien i.h.k.v.? Dat betekent: in het kader van.
Amadea
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Ik denk dat dat het moet zijn: in het kader van. Alleen gebruiken ze de h. niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Snuffel: Lees dan In Kader Van ;-)
@ Amadea +!
In kader van
een maand geleden