Wat wordt bedoeld met friends with benefits?

Als uitdrukking

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
47.2K

Antwoorden (4)

Dat je een vriend of vriendin waarmee je seks hebt maar geen echte relatie.

Toegevoegd na 52 seconden:
Het is hetzelfde als een fuckbuddy hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, klopt!
"Vrienden met voordelen." Nee, dat is niet zomaar een simpele vertaling van de titel, maar dat is waar het hele verhaal vandaag over gaat. Zogenaamde vrienden die elkaar gebruiken voor seks, in de volksmond ook wel neukmaatjes genoemd. Iets waar vaak heel stoer over gedaan word en wat nog algemeen geaccepteerd is ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benefits is niet zozeer alleen voordelen, maar ook een extraatje of een bonus.
Dat is iemand waarmee je wel seks hebt, maar geen vaste relatie. Vriendschap met een extraatje of vriendschap met een bonus zeg maar. Vroeger noemden we zo iemand een minnaar / minnares, maar dat is blijkbaar erg uit de tijd. Tegenwoordig kun je er alle mogelijk platte termen voor invullen die je maar wilt.

In de praktijk is het overigens vaak OF vriendschap OF het extraatje (seks) zonder verplichtingen. Ook dat is nooit anders geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De definitie ligt blijkbaar niet zo vast, maar met een minnaar bedoel ik altijd iemand die een relatie heeft met een getrouwd persoon. "Dat is haar man en dat is haar minnaar."
Het woord ' benefit' moet je hier zien als 'profiteren'.
Je bent vrienden en profiteert van elkaar.

Vaak gaat het om een vorm van relatie zonder verplichtingen. Je bent alleen samen indien je er behoefte toe voelt. Stel dat je het te druk hebt met je werk en je wilt wel een bedpartner op momenten dat je er behoefte aan hebt, maar je wilt het puur en alleen om de seks, dan is er jouw 'friend with benefit' die misschien wel getrouwd is en daarom ook geen intentie heeft om een liefdesrelatie met een ander op te bouwen, maar wel vaker seks wil dan de eigen partner. Op deze manier profiteer je van elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
In één woord; "Wel de lusten, niet de lasten".
amc