Is een taalcursus voor 2 a 3 weken zinvol in het buitenland?

Ik wil evt. een taalcursus in het Engels volgen in Cambridge voor 2 a 3 weken. De cursus wordt geheel gegeven in het Engels. Verder verblijf je in een gastgezin. Prijs is natuurlijk niet laag, maar vraag me af hoe zinvol dit is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat je door deze opzet wordt gedwongen er naar te luisteren en het te spreken leer je het echt veel sneller. Ik heb het zelf met een andere taal gedaan, waar ik echt geen ENKEL woord van sprak aan het begin en na 1 week (!!!) konden wij (de cursisten) als een rondleiding in die taal volgen. Het enige manko/risico wat je loopt is dat een groot deel van je medecursisten ook nederlanders zijn waardoor je dan in de pauzes toch nederlands spreekt. Dat mag natuurlijk niet maar ja, daar zijn we hardleers in.... Als je consequent geen nederlands spreekt, leer je echt heel veel in een paar weken

Ik zou zelf eens verder gaan zoeken voor een goedkope maar wel goede cursus. Je kunt ook allerlei dingen over Engels op het internet vinden, bijvoorbeeld oefeningen van beginner tot als je al heel wat Engels kent. Ik weet niet of je de basis van Engels al kent, anders kom je al heel ver in Engelse landen.

Heb geen ervaring met Cambridge, maar ik heb wel een zomercursus Chinees gevolgd, van 3 maanden. Mijn Chinees is misschien te vergelijken met jouw niveau Engels. Je moet er niet te veel van gaan verwachten, zo van: als ik terug kom, kan ik vloeiend en perfect Engels! Maar je spreekt met de mensen daar natuurlijk de hele tijd Engels dus sowieso steek je daarvan al heel wat op ;) en de cursussen leren je de theorie, wat je dus in het echt kan gaan toepassen. 2-3 weken is niet lang, maar vast de moeite waard. Als je met zo'n organisatie gaat (Education First oid) doe je naast het 'serieuze' leren ook nog veel activiteiten, dus cultuur!

Ik heb mijn Engels geleerd door het te moeten spreken op zomerkampen. Voor mij ideaal. Een cursus in Cambridge in combi met een gastgezin lijkt me super om een start te maken. Engels is wel een wereldtaal en altijd handig om te spreken of in ieder geval een start te hebben.

Ervan uitgaande dat de lessen van goede kwaliteit zijn en aansluiten bij jouw niveau, denk ik dat ik kan stellen dat 2 à 3 weken een taal leren in een land waar die taal ook gebruikt wordt, altijd leerzaam en zinvol is. Bijna nergens leer je een buitenlandse taal beter dan in dat land zelf. Je kunt wat je leert direct toepassen en alles wat je leert komt vaak direct uit de context zelf. Let wel, als je doel is om binnen 2 à 3 weken van beginner naar vloeiend spreker te gaan, dan heb je de lat te hoog gelegd. Om echt een taal goed te leren, heb je jaren en jaren nodig. Commitment = het toverwoord Overigens, als je echt een fortuin kwijt bent, dan zou ik het zelf niet doen. Met zelfstudie en oefenen via het internet kom je verder dan je denkt. Engels is in het bijzonder een taal die je gemakkelijk jezelf aan kunt leren omdat er ontzettend veel bronnen, studieboeken, vocabulaireboeken over beschikbaar zijn.

Of die taalcursus zinvol is, hangt ook af van wat je er mee wil doen. Zoals al gezegd, als je 3 weken alleen Engels spreekt, leer je best wel wat. Maar ga je daarna weer naar huis en doe je de gewone dingen zonder veel Engels te spreken, dan zakt de opgedane kennis snel weg. Je zou boeken in het Engels kunnen lezen, maar dan blijft alleen de z.g. 'passieve' kennis op peil. Je zult merken dat het spreken, de 'actieve' kennis, dan achterblijft.

Hallo ! De prijs hoeft echt niet hoog te zijn hoor. Om antwoord te geven of zo'n cursus zinvol is, is het ook makkelijk om te weten wat jouw huidige level is van de Engelse taal. Wanneer je de taal redelijk kunt spreken heeft een cursus van zo'n 3 weken zeker wel zin ! Vooral als je je tussen de Britse mensen blijft begeven na de lessen. Indien gewenst kan ik je verder helpen .. Handig is wel dat je wat meer info geeft over wat je precies zoekt in de cursus. Met vriendelijke groet, Marvin - Stulango, Moving Cultures

Hi Corsa 66, Zelf ben ik ook een korte periode op taalreis geweest, maar dat was 4 weken. Was naar Australië gegaan. Ik moet zeggen dat je met de echte basis lastig uit de voeten kan in zo'n land, maar na anderhalve week kon ik de radio bijvoorbeeld al goed volgen. Zelf heb ik de reis via www.studie-globe.com geboekt (staat in de bronnen). Kun je alles in 1 keer regelen, maar weet niet of ze die reizen nog aanbieden. Zou je zelf even moeten kijken.

Bronnen:
http://www.study-globe.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100