Kun je in het Spaans tegen (bijvoorbeeld) tweeduizendvierhonderd ook vierentwintighonderd zeggen?

Volgens mij niet, maar weet het niet 100% zeker. Het zou dan veintequatrocientos of zoiets zijn. Ik heb het in elk geval nog nooit gehoord, maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet mag/bestaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K

Antwoorden (2)

nee, in het Spaans spreek je getallen uit van links naar recht eerst het hoogste, wij zeggen b.v. vierentwintig maar in Spanje zeggen ze eigenlijk twintigvier (vrij vertaald)

Toegevoegd na 17 minuten:
het blijft dus dos mil cuatrocientos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat beantwoord mijn vraag niet. Mijn vraag is of e vierentwintighonderd kunt (24 00) in plaats van tweeduizendvierhonderd (2 400). Dus kun je veintequatrocientos zeggen (en begrepen worden)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk zullen niet alle Spanjaarden je direct begrijpen als je veinte quatro ciento zegt, het klinkt een beetje als twee getallen 24 en 100 in Nederland hebben we inderdaad twee manieren om 2400 uit te spreken, in Spanje is er maar één manier dos mil cuatrocientos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord was dat ze in het spaans de getallen van links naar rechts uitspreken, vervolgens wordt er een voorbeeld genoemd en Oeroeboeroe zegt dat het geen antwoord op de vraag is? Nou dan geef ik maar een plusje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje pelle muchas gracias
Nee, de tweede mogelijkheid (vierentwinighonderd) bestaat niet. Je zelft eerst het duizendtal daarna het honderdtal het tiental en pas op het laatst het jaar zelf:

Het jaar 1997 is dus in het Spaans: duizend negenhonderd negentig en zeven: mil novecientos noventa y siete.