Wat betekent het woord swag?

Ik hoor het steeds vaker, en heb geen idee wat het betekent.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
6.7K

Het beste antwoord

Swag is dus blijkbaar iets wat je hebt of bent. Dat kan van alles zijn, maar het komt er op neer dat je jezelf erg ‘cool’ vindt. De Urban Dictionary omschrijft het als volgt:

The way in which you carry yourself. Swag is made up of your overall confidence, style, and demeanor. ”I’m digging that tie dude, I like your swag”

Volgens een artikel in The Atlantic wordt het woord, afgeleid van ‘swagger’, voornamelijk door hiphopfans gebruikt. Sindsdien gebruiken verschillende mensen en groepen het: als strijdkreet van een basketbalteam, door de populaire rapgroep Odd Future en zelfs Justin Bieber gebruikt het woord regelmatig in zijn tweets. Het artikel beschrijft verschillende contexten waarin swag gebruikt kan worden. Swag is bijvoorbeeld een zelfstandig naamwoord, waar het stijl, zelfvertrouwen, triomf of macht kan betekenen. Als swag aan het einde van een zin staat, kan het ook dienen als versterking. Swag is ook een bijvoeglijk naamwoord, als in swagged-out, zoals in deze uitspraak: “Dean from sales and marketing always wears the most swagged-out penny loafers”. Ten slotte is het ook een werkwoord om iets te intensiveren, om iets beter of groter te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

betekent een soort van: Echt cool!
dat heeft wel swag = dat ziet er wel cool uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent iets zoals cool stoer stijl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je 'stijl hebt' veel zelfvertrouwen enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een stijl: cool, stoer, relax een uitstraling.

Op youtube wordt het veel gebruikt door onze Aziatische vrienden.

Ze zijn Swag!

Kort door de bocht. Je bent Swag als je cool en hip bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt swag, je bent het niet :S
Swag is ook 'slang'/straattaal voor merchandise/goederen. Als iemand bijv zegt; 'Nike has some nice swag' bedoelen ze dat die mooie spullen verkoopt.
Als je met engelse straattaal in je maag zit, google dan eens baar 'urban dictionary' en voer daar je zoekwoord in. Krijg je veel uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Swag betekent stijl zovan hy heeft wel swagger / hy heeft stijl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Swag betekent Stijl, maar het word gebruikt om aan te geven dat iemand cool is, niet perse dat iemand stijl heeft. Als iemand zegt: Hij heeft Swag of hij heeft Swagger dan zegt die persoon letterlijk: Hij heeft stijl
Maar meestal bedoelt die persoon: Hij is cool, Hij is populair