Hoe noeme ze iemand die altijd dingen beloofd maar nooit zijn beloftes nakomt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
14.7K

Antwoorden (6)

Ik noem die mensen onbetrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die altijd dingen belooft maar nooit zijn of haar beloftes nakomt noemen ze een leugenaar, jokkebrok, liegbeest, of bedotter.
Amadea
12 jaar geleden
Ongeloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een huichelaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik noem zo iemand een slapjanus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Woordbreker' kan ook. Is volgens Van Dale 'iemand die niet nakomt wat hij gezegd of beloofd heeft'.