Hoe spreek je de naam Stephen het best uit?

Als...Steven of als Stephan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4.5K

Het beste antwoord

Dat hangt er maar net vanaf waar de persoon met die naam vandaan komt, of wat de oorsprong is van zijn naam (dus naar wie hij vernoemd is). Dat moet je gewoon aan degene die zo heet vragen. Het zal klinken als Stie-ven of als Stef-fen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij de meisjesnaam Rachel zijn zelfs nog meer mogelijkheden. Gewoon aan de persoon vragen dus.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was eigenlijk net het probleem : de ene omroeper noemt hem Stieven en een andere Steffen ....ik was benieuwd wie de naam correct uit sprak.
Dus beiden blijkt hier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stephen William Hawking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rachel wordt meestal rochel.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of raggel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
reetsjol :P
Amadea
12 jaar geleden
Oh, het gaat dus om de naam van een bekende Engelsman. Dan spreek je dat dus op z'n Engels uit als Stíeven Wíllijum Hóhking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd ,
Door al die antwoorden (die elkaar tegenspreken) werd ik nog een beetje onzekerder. Uiteindelijk heb ik een mailtje gestuurd naar een vriend in Bristol
Dit is zijn antwoord :
't's nearly always pronounced Stee-vun, so it's the same name as Steven. The spelling of the name Steven actually came about because that's how people pronounced the name Stephen and so we ended up with two spellings of the same name. ' Amadea krijgt mijn 10 points

Andere antwoorden (6)

steven natuurlijk want als stephan kan niet had er wel stephan gestaan ;p

Toegevoegd na 1 minuut:
en steven dan wel op ze engels 'stieven' en niet als 'steeven'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thank you :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kunnen we ook zeggen: "Stephan, maar dan op z'n Engels..!"
Dat hangt er van af hoe Stephen heet natuurlijk.

Hoe spreekt hij het zelf uit?

Hoe noemt zijn moeder hem?

Steffen.
Steevan.
Steeven.
Steffan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stephen = Steffen of Stefen
Stephan = Steffan of Stefan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige goede uitspraak is "steffen", aangezien het een naam is, afkomstig uit het Engels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat klopt niet.
Om een voorbeeld te noemen: Stephen Fry is een Engelsman en zijn voornaam spreek je uit als 'stieven'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je stieven uitspreekt, schrijf je het "Steven", ook in het Engels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stephen (stieven) Hawking
Stephen (stieven) Fry
Stephen (stieven) Colbert http://youtu.be/qa-4E8ZDj9s&t=0m26s U mijnheer, heeft het bij het verkeerde eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je stieven hoort kan het zowel Stephen als Steven zijn. Iemand waarbij je de naam uitspreekt als Steffen ken ik niet (dat zegt niks natuurlijk). Stephen=steffen is dus als het al bestaat waarschijnlijk minder voorkomend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En u meneer, bent weer zo goed als onzichtbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga hier niet in oeverloze discussie met jullie. Ik heb gezegd wat ik meende en daar blijf ik bij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij blijft bij een aangetoond fout antwoord, prima. Of bedoel je dat bijna iedereen op de hele wereld Stephen Colbert's/Hawkins'/Fry's naam verkeerd uitspreekt? Daar ga ik zo in mee als u het kan onderbouwen.
Het is een Engelse naam, dus ik zou zeggen: Steffen.
In het Nederlands is denk ik Steven de juiste uitspraak.

Toegevoegd na 6 uur:
Stieven kan ook ja, maar dan schrijf je het meestal niet zo. De uitspraak van Stephen kan erg verschillen, maar dit zijn denk ik de beste? 't is maar net hoe de ouders het leuk vinden eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of Stieven dus...zie de reactie op het antwoord van Renw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noem eens iemand die je beroemd is die Stephen heet en waar het als Steffen uitgesproken wordt. Zo vreemd dat iedereen dit denkt maar ik het nog niet echt gehoord heb zo. Terwijl er zeker 3 bekende Stephen's (uitspr. stievuns) zijn. (zie vorige reactie als je wil weten wie).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken meerdere steffens. Maar weetje, er bestaat eigenlijk geen 'goede' uitspraak en ik heb daarom enkel gezegd wat ik denk dat de beste uitspraak is, omdat ik meerde mensen ken die zo heten en waarvan de uitspraak 'Steffen' is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat in deze vraag/antwoord een beetje fout omdat de mensen die de reactie op de vraag gelezen hebben weten dat het om een Amerikaans/Engelse Stephen gaat, welke je meestal als Stievun uitspreekt. De reactie blijft echter kloppen omdat de mensen die zeggen dat Stephen Steffen is, ook met de bewering komen dat het zo op z'n Engels uitgesproken moet worden. Dit is echter hoogstens een optie die ik nog steeds niet geverifieerd heb gezien.
Omdat jullie er mat zijn allen niet uit kunnen komen, raad ik jullie aan eens naar google vertaling te gaan.
Als je daat Stephen invoert en op het speakertje klikt, hoor je duidelijk stieven,dus dat lijkt me de goede uitspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Google vertaler zegt Step-hen ... als een 'hen' uit de steppe'....ik wordt er dus niet wijzer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Engels naar Nederlands zegt'm Step Hen
Van Nederlands naar Engels :Stieven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoorde net op de radio een singeltje va Step Hen Stills uit de jaren 71