Is het : it is closed at the weekend of. It is closed in the weekend. Waarom? Graag met uitleg. Is voor pw engels morgen

Bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (3)

Voor dagen gebruik je meestal 'on'
Vb. We will be going to the cinema on Monday.

Het weekend is een uitzondering.
Vb. It is closed in the weekend
We are going to move in the weekend.
Dit komt omat weekend een langere periode is dan 1 dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://esl.about.com/library/beginner/bleasypreps.htm

Blijkbaar is het on in Amerikaans engels en @ in Brits engels.

Persoonlijk zou ik zeggen during the weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen 'on weekends'.
Maar dit is wat een native speaker er van zegt:

"As a BE speaker I would say 'at weekends' or possibly more preferably (Personally that is) 'at the weekend'.
I do think it may be AE to say on weekends though, from recollection of American TV."
http://forum.thefreedictionary.com/postst14228_-at-weekends--or--on-weekends-.aspx
IN the weekend vind je op die site iig niet.