Bestaan er ook "bewezen veronderstellingen"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is onmogelijk!
Als het bewezen is,is het een feit,dit kan dus nooit.

Het beste antwoord

Dan is het geen veronderstelling meer toch, maar een feit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi! Kreeg een mail van de redactie dat mijn vraag was afgewezen omdat het uitging van een "onbewezen veronderstelling"!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik hoop dat ik gelijk heb dan :D
Want wie weet is mijn antwoord ook wel een onbewezen veronderstelling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tjongejonge, wat een kinderachtige redactie is dat. Deze vraag kost me weer 3 punten aftrek. Mij zien jullie hier niet meer!!! Het Nederlands van de redactie is van abominabel niveau en de sportiviteit zelfs nog minder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Logischerwijs zou je dus wel een "onbewezen stelling" kunnen hebben. Op het moment dat de onbewezen stelling bewezen wordt noem je het geen bewezen stelling maar een feit.

Andere antwoorden (2)

Nee die bestaan niet, omdat een veronderstelling een stelling is die (nog) niet bewezen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het laatste vermoeden van Fermat" is gedurende meer dan 300 jaar een vermoeden (veronderstelling) gebleven, maar werd uiteindelijk door de wiskundige Wiles "bewezen". Een fantastische geschiedenis, beschreven in een boek van Simon Singh en in een uitzending van de BBC. Je moet wel een beetje van wiskunde houden, hoewel het boek toch ook een mooi realistisch verhaal is.