Is dit een correcte Nederlandse zin?

Om de operatie Rolling thunder beter te kunnen begrijpen en nader te verklaren moeten we ook een helder beeld hebben van de Vietnam oorlog waar de operatie Rolling thunder een van de belangrijkste operaties van was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor de duidelijkheid zou ik een komma plaatsen tussen oorlog en waar. Het leest denk ik prettiger als je daarna "de operatie" weglaat. En de spelling is niet helemaal goed. Er ontbreken wat hoofdletters en er staat een onjuiste spatie: Operatie Rolling Thunder en Vietnamoorlog Toegevoegd na 2 minuten: Dus dan wordt het zo: Om de Operatie Rolling Thunder beter te kunnen begrijpen en nader te verklaren moeten we ook een helder beeld hebben van de Vietnamoorlog, waar Rolling Thunder een van de belangrijkste operaties van was.

ik zou eerder zeggen: van de Vietnam oorlog, waar operatie Rolling thunder een belangrijke rol in heeft gespeeld.

Lijkt me correct behalve het laatste stuk: waar de operatie Rolling thunder een van de belangrijkste was. M.a.w. je laat de woorden "operaties van" weg. waar de operatie: waarin de operatie enz.

Ik zou er 2 zinnen van maken; Operatie Rolling Thunder was een van de belangrijkste operaties tijdens de Vietnamoorlog. Om de operatie beter te kunnen begrijpen en nader te verklaren moeten we ook een helder beeld hebben van de Vietnam oorlog.

Ik zou dit doen: Om de operatie 'Rolling thunder' beter te kunnen begrijpen en nader te kunnen verklaren, moeten we ook een helder beeld hebben van de Vietnam oorlog. Daar was operatie 'Rolling thunder' een van de belangrijkste operaties. De aanhalingstekens duiden de operatie aan. Ik heb er 'kunnen' tussen gezet, omdat je 'en' neerzet, moet je weer opnieuw duidelijk maken dat je iets moet KUNNEN verklaren. Daarna een komma, om even rust te nemen en duidelijk te maken dat het oorzaak en gevolg is. OM het beter te kunnen verklaren, MOETEN we een helder beeld hebben.. Daarna heb ik een punt gezet, en waar vervangen door daar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100