Waar vind ik iemand die een Tsjechische brief naar het Nederlands kan vertalen?

We hebben een vakantiehuis in Tsjechië en hebben een (Tsjechische) brief van de gemeente ontvangen.
Met vertaalmachines komen we er niet uit; het is ons alleen duidelijk dat het iets met het kadaster te maken heeft.

Weet iemand waar ik deze brief kan laten vertalen, eventueel tegen een betaling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Antwoorden (3)

Als het om zakelijke of ambtelijke taal gaat is het vaak onverstandig om een vertaalmachine te raadplegen dus in dit geval is een tolk inderdaad een aanbeveling. Als je er 1 zoekt kun je die o.a. hier vinden: http://www.talendomein.nl/vertalen/vertalers/100/tsjechische-tolk.php

Tip: er zijn veel Tsjechische campinghouders van Nederlandse origine die behoorlijk taalvaardig zijn. Je zou ook nog kunnen zoeken naar zo'n camping en hen kunnen vragen om te helpen met de vertaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.mzv.cz/hague
vraag de ambassade van Tsjechië of die iemand weten
12 jaar geleden
Op Proz.com kun je een vertaalklus plaatsen, of naar een geschikte vertaler zoeken.

Dit is de grootste site voor vertaalopdrachten.