Is het follow me at twitter of follow me on twitter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staat deze vraag in de categorie onderwijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik vond dat die daar het best terecht kon, ik kon nergens iets met "taal" vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taal staat onder wetenschap...

Antwoorden (4)

Wat ik altijd zie, is ''Follow me on twitter'' maar ik weet niet of het veel uitmaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Follow me on twitter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt allebei gezegt, dus het kan allebei. Er is geen regel voor gemaakt. Maar de meeste mensen zeggen on
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betekend letterlijk hetzelfde. Het ligt eraan wat twitter betekend, met name watvoor begrip het is. Aan de zin te lezen gaat het om een plaats waar je gevolgd kan worden. Twitter is die plaats waar je gevolgd kan worden, maar dan ligt het er weer aan hoe je het bedoeld. Dien je de mogelijkheid om te volgen, of commandeer je? Vragen doe je sowieso niet, het is meer een verwijzing om te gaan doen. Maar als je niet een voorvoegsel voor die zin heb bijv. You can of would you. Dan maakt het figuurlijk geen reet uit. Want dit is een oppervlakkige zin zonder You can of would you.

Want als ik zeg; "Ik zit op internet", dan is dat niet letterlijk bedoeld want internet is geen object om op te zitten. Je moet de context begrijpen.