Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je óók twee linker voeten hebben...?

Twee linker handen is bekend...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan, als je een nieuwe voet nodig hebt en een heel slechte prothesearts treft...:
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/1969080/2010/02/12/Dokter-geeft-patient-twee-linkervoeten.dhtml?redirected

Maar opzich kun je het gezegde 'twee linkerhanden hebben' wel doortrekken naar de voeten: als iemand bijvoorbeeld heel slecht kan dansen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel slecht voetballen trouwens ook ; of heel vaak struikelen. De uitdrukking 'twee linkervoeten' klinkt mij niet geheel onbekend in de oren, hoor.

Andere antwoorden (2)

2 linker handen word gezegd als je iets niet kan doen en das spreekwoordelijk bedoeld
Mensen die zelf niks kunnen hebben 2 linker handen zeggen ze dan
2 linker voeten tja er zal ooit wel s iemand geboren zijn misschien met die aandoening maar zover bekend is dat niet voorgekomen

Toegevoegd na 2 minuten:
als klein kind een keer met een voet in bromfietswiel geraakt en jaren had ik dat een voet neiging had naar links te willen met speciale schoenen na een paar jaar verholpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder gebruikte de uitdrukking wel: als iemand struikelde zei zë: "je hebt zeker twee linker voeten"!
Maar of ie algemeen gangbaar is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding