Hoe noem je het als je jong bent en alles wil ontdekken en niet bang bent voor gevaren? Daar is toch een woord voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
5.4K

Antwoorden (13)

Nieuwsgierig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede maar niet het woord wat ik zoek
Avontuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Onbevangen' misschien....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onbezonnen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben het ook altijd over "vroeger, toen we nog jong en onbezonnen waren" Nu zijn we alleen nog maar onbezonnen :-)
Bedoel je onbesuisd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
roekeloosheid,onbedachtzaamheid en onbezonnenheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waaghals misschien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onbezorgd stond nog niet in het rijtje.
(Alhoewel het al wel genoemde onbevangen misschien nog beter is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roekeloos kan ook nog, als is het wel iets negatiever dan bijvoorbeeld onbesuisd.

(Bijvoeglijk naamwoord (van gedrag) gevaarlijk en zonder na te denken over de gevolgen. Synoniem: onnadenkend.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
avontuurlijk-nieuwsgierig??XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je naief?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar dacht ik ook meteen aan.. helaas was jij een minuut sneller:)
Misschien dat je het woord "puberaal" zoekt.

Als je nog niet volwassen bent, dan zijn je hersenen nog niet geheel volgroeid. Volgens psychologen is dat tussen 20 - 25 jaar.
Daarvóór ben je nog niet echt verantwoord in staat om gevaren goed in te schatten.

http://www.e-gezondheid.be/de-hersenen-van-adolescenten-zijn-nog-in-ontwikkeling/actueel/1376
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je: "ondernemend"