Hoe spreek je voucher uit?

Weetjewel zo'n ding met korting ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
14.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag! Vind het een kutwoord, moet er ook altijd bij nadenken. Zeg toch gewoon kortingbon of voordeelbon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kortingsbon, tegoedbon. Eigenlijk is Nederlands ook best een mooie taal he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gvrox heeft t goede antwoord gegeven. In de usa vroeg men op die manier naar mijn voucher, en als ik nu via groupon war bestel vragen de verkopers ook naar mijn vautsjer. Ik dacht de eerste keer ook dat je voesjee moest zeggen, zoals marleen uitlegt, maar in de praktijk wordt altijd naar mijn vautsjer gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ZOU voesjEE moeten zijn (en ik heb het gelukkig ook nog weinig anders gehoord), maar de consensus schijnt inmiddels/tegenwoordig op het afschuwelijk klinkende 'fAUtsjur' te liggen ; daar pas ik voor. Gelukkig is me er ook nog nooit naar gevraagd, want dan zal ik me niet kunnen bedwingen. Dan zeg ik voortaan liever kortingsbon of coupon (als dat nog gewoon op zijn Frans als ' koePON mag, en geen Amerikaanse KOEpon hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze vragen wel eens naar het mooiste woord in een taal, maar ' fautsjur' moet zowel in het Engels als het Nederlands zo ongeveer het lelijkste zijn....brrrr ; kippenvel gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marleen, het doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben die zich geen raad weet met dit woord. Ik zeg ook altijd - na enige aarzeling en omdat ik er niet onderuit kan - voesjee. En wordt weer eens gecorrigeerd...
Bij deze roep ik op tot een boycot van dit K.U.T.woord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met 'voesjee' is ook helemaal niks mis ; het volgt de uitspraak van wel meer Nederlandse woorden die van origine frans zijn, denk aan douche of souper. Maar fautsjur, ja, dat zou echt eeuwig geband moeten worden. Hoe zou iemand de ook maar een beetje slecht is in taal ooit moeten weten hoe hij DAT in hemelsnaam moet uitspreken als je het woord alleen maar ziet ? Elke logica ontbreekt; een frans woord met een knauwende amerikaanse uitspraak.

Antwoorden (5)

Voecheey
Voeché
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je spreekt het uit al: voesjer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vouw-sjer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vautsjer (het lijkt dan wel Frans, maar het komt via het Engels onze taal binnen)
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dat het 4 antwoorden duurt voordat de juiste er tussen zit.. gelukkig zijn er nog mensen die het wel weten. +1 voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep dat is m. +1
http://nl.forvo.com/word/voucher/#en
Luister hier maar eens.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klikken op het blokje met driehoekje erin.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha die fransman in je link (helemaal onderaan) spreekt het ook uit als 'vautsjer'! Had ik niet verwacht.
amc
12 jaar geleden
Het ziet er ook Frans uit vanwege de 'vou' aan het begin. Het is echter een Engels woord dus....