Is geüpdatet een goed woord

Het staat bij de AppStore -> updates

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
updaten (geüpdatet) is ook correct Nederlands, evenals saven en deleten (al vraag ik me wel af waarom die woorden überhaupt onze taal zijn binnengedrongen, ik ken niemand die zegt dat 'ie 'zijn bestanden per ongeluk heeft gedeletet zonder het te hebben gesaved'.

Antwoorden (2)

Zo moet het officieel wel, maar het oogt raar hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou inderdaad :s ziet er niet ui haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd
Dat klopt inderdaad.
Dit werkwoord wordt vervoegd op z'n Nederlands, dus 'ge' ervoor en in dit geval een 't' erachter. (stam = updat -> de t zit in 't Kofschip)
Hetzelfde speelt zich af bij andere Engelse leenwoorden woorden zoals 'gedeletet' (ik deletete in de verleden tijd) of geskatet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je