İs het: " duim gekneust " of " duim gekneusd " ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
14.5K

Antwoorden (4)

Gekneusd, kneuzen -> z zit niet in 't kofschip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooizo :)
Je kneust hem, maar je hebt 'm gekneusd. Hangt er dus helemaal vanaf wanneer/het moment, je tussen de de deur komt met de duim...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gekneusd omdat het verleden tijd is en omdat je zegt gekneusde pols, niet gekneuste. Je moet gewoon het woord langer maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind gekneuste eigenlijk nog helemaal niet zo raar klinken hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hond honden?? Dat heeft er volgens mij echt niks mee te maken... Meervouden worden heel anders gevormd dan voltooid deelwoorden.
het infinitief is kneuzen dan haal je -en eraf dan staat er een 'z' dus wordt het gekneusd.