Concentratie probleem(zieuitleg)

Ik heb denk ik een mega grote concentratie probleem. Ik kan me gewoon nooit concentreren op mijn huiswerk en moet er dan een paar uur over doen. Ik gebruik bijna altijd een laptop bij het leren voor bijv: Wrts. Uit een boek kan ik helemaal noet meer leren. Kan iemand me helpen? Als je ''leer uit een boek" antwoord, geef dan aub een tip om uit een boek te leren (ik heb vooral moeite met talen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook moeite met in slaap komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat gelukkig niet.

Het beste antwoord

Eigenlijk zou je dan wat meer moeten vertellen over hoe je NU leert om te kunnen vertellen wat je anders zou kunnen doen.
Een paar ideeën:

- Je leeromgeving moet rustig zijn en overzichtelijk.
- Geen muziek, dat leidt af (hoewel er ook mensen zijn, die muziek juist rustgevend en prettig vinden)
- Je leeromgeving moet opgeruimd zijn, niet teveel prikkels.
- Sommige mensen moeten de tekst horen, omdat ze beter opnemen via het gehoor. Dan is het hardop lezen een goeie tip.
- Sommigen vinden het prettig om uit de tekst de belangrijkste punten te halen en die op te schrijven. Dan ben je bewuster bezig met de tekst.
- Leer bijvoorbeeld 1/2 uur en ga dan even 10 minuutjes iets anders doen. Even wat bewegen.
- Zie je voor jezelf het nut in van leren? Doe je een opleiding, waar je achter staat? Het zou ook vermijden kunnen zijn, omdat je er geen lol in hebt.
- Heb je ook concentratieproblemen bij exacte vakken? Als dat zo is kan het zijn, dat je interesse meer daar naar uitgaat en kost het talendeel je gewoon meer energie.
- Sommige mensen vinden het prettig om samen met iemand anders te leren.

Ik hoop, dat je er iets aan heb en wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (5)

Hoi,

Heb je je al eens laten testen op ADHD? Dit is de afkorting voor 'Attention Deficit Hyperactivity Disorder', in het Nederlands vertaald naar "Aandacht Tekort Hyperactief Syndroom". Dit is een veel voorkomende stoornis die serieus wat studenten, maar ook zelfs volwassenen parten speelt in hun concentratie.
Mensen met ADHD hebben moeilijkheden om aandachtig te zijn, stil te blijven zitten en hun impulsen te beheersen. Als gevolg van deze symptomen kunnen kinderen en adolescenten met ADHD het minder goed doen op school of zelfs falen, ondanks een normale of meer dan normale intelligentie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of ADD - Lijkt op ADHD alleen dan zonder de hyperactiviteit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heb ik gedaan. Een paar jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk nog eens voor de zekerheid en dan ook zoals Ici1987 aangeeft op de symptomen van ADD.
Had ik vroeger ook/
Ik loste dat op door het hardop te doen.
De een leert beter door lezen en de ander door te horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leer zelf heel goed talen, maar ook andere dingen door het over te schrijven, dat is dubbel, je leest het, schrijft het over, en intussen dat je het over schrijft lees je het nog eens, dan print het heel goed in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef jezelf een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 30 minuten, en ga dan even wat anders doen, bijvoorbeeld schoonmaken, eten koken, of iemand bellen, en dan weer studeren. niet achter de computer of zo, maar even wat geheel anders dan lezen. of sporten, wandelen of zo, en dan weer een half uur studeren. leg jezelf niet te hoge eisen op, ieder half uur concentreren op je huiswerk is beter dan helemaal niets doen. zeg tegen jezelf: ieder kwartier dat ik iets doe is meegenomen. kijk hoe het dan gaat. onderzoek wijst uit trouwens, dat mensen zich max. 3 kwartier zich kunnen concentreren, en daarna wordt het minder. ik hield aan toen ik studeerde, 45 min. studeren, 15 minuten iets anders doen, en dan herhalen. belangrijk is, dat je jezelf niet te hoge eisen oplegt. als je milder wordt voor jezelf, zul je zien dat het beter gaat lukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in je kamer leert moet je eerst alle stekers eruit trekken zo word je niet meer afgeleid en is hel lekker stil