Kunnen jullie mij helpen om een limerick te maken over lezen?

Het is voor Nederlands alleen ik kom er niet uit...

Weet jij het antwoord?

/2500

Er was eens een dame uit Bergsehoek Die was op zoek naar een goed boek een man die riep: Ga naar de bieb Ze leest nu in de leeshoek Zoiets ?

Een boekenwurm uit Zierikzee Zat veel te lang voor zijn tv Hij zat daar maar lui te wezen dacht in 't geheel niet aan .lezen Maar daar zat ie niet mee

een limerick bestaat uit 5 regels de eerste, tweede en vijfde rijmen de de derde en de vierde ook dus het rijmschema is: 1 1 2 2 1 houd het simpel gebruik makkelijke woorden en laat het enigszins humoristisch zijn. kan je best. suc6!!

Speciaal voor als je toevallig uit de mooie gemeente Heeze-Leende komt: Er was eens een meisje uit Heeze Dat hield helemaal niet van lezen! Hoe het ook weende, Het boek dat ze Leende Had van haar totaal niks te vrezen.

Bronnen:
http://www.heeze-leende.nl/

Er was eens een meisje uit Leiden. Die wilde haar moeder verblijden. Zij kocht een leuk boek. Maar toen was zij zoek: Zat zelf met haar neus in de bladzijden.

er was eens een wanhopige scholier die vond het limerickmaken maar een geklier dus stelde ze een Goeie Vraag maar de antwoorden bleven vaag ze kreeg voor nederlands het cijfer vier

Voor Nederlands limericks maken? Ik voel mijn hersens al kraken. O, nee, 'tis geen straf Ik heb hem al af Nu verder aan wiskundetaken :S (Zo slijm je lekker bij je nederlandsleraar. In plaats van wiskunde kun je natuurlijk ook het vak invullen waar je Nederlandsleraar een hekel aan heeft) Toegevoegd na 11 minuten: Overigens: Het ritme is van groot belang. Bij een limerick ziet dat er qua lettergrepen zo uit: ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-ta ta-taaa-ta ta-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta Rijmen is relatief makkelijk. De woorden qua klemtoon en aantal lettergrepen in dit schema passen is al een stuk moeilijker. Zoals je ziet ontbreekt er in de tweede zin van mijn limerick een lettergreep. (kwam ik ook later pas achter ;) ) Dit soort gaatjes kun je vaak opvullen met kleine woordjes: ta-taaa-ta ta-taaa-ta ta-taaa-ta Ik-vóel-... mijn-hér-sens al-krá-ken Ik-vóel-nu mijn-hér-sens al-krá-ken Toegevoegd na 24 minuten: Nog één kleine toevoeging voor de liefhebber: De -liefst humoristische- clou van het verhaal pas in de laatste zin verwerken. Als je limerick daaraan voldoet houdt je leraar het vast niet droog.

Een klas wou de leraar eens plagen En vroeg hem een stropdas te dragen De strop trok te strak zijn nekje wat brak over proefwerk viel niet meer te klagen En nu een 10 graag....

Ook eentje van mij: In Peking woonden twee Chinezen die hadden wat moeite met lezen Ze namen een boek over een damesbroek en over hoe je die inhoud kon lezen Groet, Ton Toegevoegd na 2 uur: Sorry, ik stuurde de verkeerde in..Hier komt de goede; In Peking woonden twee Chinezen die hadden wat moeite met lezen Ze namen een boek over een damesbroek en hoe uit dat boek kon leren kezen Groet, Ton

Een kleuter gaat met zijn moeder iedere week mooie boekjes uitzoeken in de bibliotheek want lezen is fijn ook al ben je klein gezellig een wekelijkse break

Er was een man in Leeuwarden, Die zijn vrouw met een boek verwarde. De vrouw riep verbaasd, Wat ben je gehaast. Soms ben je niet te harden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100