Hoe komt het dat men het Italiaans net zo schrijft als men het spreekt?

In het Engels is dat niet zo en in het Nederlands zijn er spellingsregels die afwijken van de uitspraak. Erg verwarrend, vind ik zelf. In het Italiaans is dat bijna niet zo. Passen ze de schrijftaal vaker aan? Verandert het gesproken Italiaans niet of leren ze op school veel beter spreken (articuleren) zoals het geschreven staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

In het Indonesisch spreek je ook gewoon alles uit hoe je het leest. Ik zie het zeg maar zo, Indonesische mensen zijn een makkelijke volk en Nederlandse mensen moeilijk vandaar dat de Nederlandse taal ook een van de moeilijkste talen is naast Japans en Chinees...