Wat is de vertaling van 'Cloud computing' in het Twents.

Hoe zou je dit b.v. aan een oud vrouwtje in het Twents moeten uitleggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ie hemm’n allemoal verschill’nde computers die met zien all’n ut waark verdeel’n dat iene computer normoal allenig dut.
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een echter vertaling is er niet. In het nederlands wordt gewoon 'cloud computing' gebruikt. Een benadering zou kunnen zijn:

'Computers & software gedeeld gebruiken over het internet'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cloud computing, Waarbij gebruik wordt gemaakt van computers die bereikbaar zijn via het internet om gegevens op te slaan of krachtige berekeningen uit te voeren zonder dat je thuis een hele krachtige computer nodig hebt.