Wat is de betekenis van de laatste gedichten van Rogi Wieg?

Ik probeer uit te zoeken wat de betekenis is van de laatste gedichten van Rogi Wieg. (U bent, I want to talk about you, Een sidderend blad, het rode leven regent en een gedicht na mijn laatste gedicht)

http://www.extaze.nl/?p=6444

Een betekenis van 1 van deze gedichten zou ook al fijn zijn. Ik kom er namelijk niet uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je doelt op deze laatste zin ? "Toen U wegging brak U mijn hart. Als U terug kon keren zou ik U hardhandig wurgen.U" bent ooit toen ik kind was in mijn huis geweest." ? Gezien zijn leven met ook veel pijn en lijden is hij in strijd met zijn geloof met God. In zijn beleving of perceptie zou hij die God die hem die pijn aandeed wel willen wurgen... Als kind geloofde hij en heeft kennelijk ook die Bescherming en liefde in zijn hart ( of ouderlijke huis?) ervaren. Een heel letterlijke betekenis is ook daarom lastig omdat hij ZIJN ervaring met God probeert te verwoorden. Mensen die heel veel lijden en eenzaamheid ook ervaren komen in conflict met hun 'basis' aan geloof en geven vaak God de schuld van hun lijden ;) Als je doelt op de grote lijn in zijn laatste gedichten beschrijft hij in fases zijn strijd met zowel het leven als de ( naderende) dood.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100