Wat is de betekenis van het gedicht 's nachts van Hans Andreus?

Hallo, ik las pas dit gedicht maar ik moet zeggen het is best wel een moeilijk gedicht. Zo weet ik niet wat het precies betekend, weet iemand dit wel en zou die dit willen uitleggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
2.8K

Het beste antwoord

Nu kan ik de tekst lezen Het gaat erover dat 's nachts dingen
heel anders lijken te zijn dan overdag, je ziet de regen niet maar je veronderstelt dat het regen is. Mensen lopen rond zonder gezichten te herkennen of je hoort alleen een stem.Het is de tijd van dromen, ontastbaar, ongrijpbaar.