Hoe kan het AH huismerk bier anno 1628 zijn?

Op het huismerk bier van de Albert Heijn staat anno 1628 ( in iedergeval een jaartal uit de 17e eeuw).

Hoe kan dat nou? Hebben ze dan een brouwerij overgenomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Poëzie
1.9K

Antwoorden (3)

reclame/marketing. Ze hebben echt geen brouwerij uit 1628, maar ze hebben vast wel ergens een soort recept waarvan ze kunnen doen alsof het in 1628 al bestond. Vooral in tijden dat men denkt dat oud gezonder beter en lekkerder is,willen de mensen dat dan ook geloven en kopen
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ja vooral als ze uit zo'n voorgegaarde zak komen, die 5 keer stuiteren als je ze op de grond gooit.
Dat kan inderdaad, maar nog waarschijnlijker hebben ze het brouwen gewoon uitbesteed aan een 3e partij.

Ik heb kunnen vinden dat het bier in de Bavaria brouwerij gebrouwen word, zie bron voor bevestiging.

Ik ken bijvoorbeeld iemand die in de jaren 80 als supervisor bij Mona heeft gewerkt, de AH liet hun huismerk toetjes door Mona produceren en deze waren ook nog van hogere kwaliteit dan de Mona toetjes.

Probeer het zelf maar is, pak producten van huismerken en gewone merken en kijk of de locaties op de verpakkingen overeenkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AH zal zijn bier inkopen bij een brouwerij die een historie heeft die terug gaat tot dat jaar. De Drie Hoefijzers (nu onderdeel oranjeboom/inbev) stamt uit 1628.