wat betekend lam gods?

wat betekend lam gods uit de zin:
lam gods dat wegneemt de zonde der wereld heer ontferm u over ons

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
1.3K

Antwoorden (2)

Het Lam God's is niets meer of minder dan Jezus Christus.

Jezus Christus die als een lam voor pasen naar de slachtbank werd geleid om te sterven voor het geloof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee kunnen ook mensen bedoeld worden.... In de bijbel wordt vaak gesproken van de herder en de kudde. De herder is God, Jezus en de heilige geest. De kudde zijn de mensen op aarde. Lam Gods is een gelovige of ongelovige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste 10e Dat wat jij schrijft is de mening die geuit wordt in het geloof. Zonder de kruisiging van Jezus was het Christendom nimmer ontstaan. Het Lam God's wordt ook altijd afgebeeld met de lans waarmee Quintus het hart doorboorde toen Jezus aan het kruis hing.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit in de bijbel gelezen dat zijn hart werd doorboord, waar komt dat verhaal eigenlijk vandaan? Ik heb het wel vaker gehoord net als de heilige graal waarin zijn bloed zou zijn opgevangen. Dit staat toch niet in de bijbel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heilig hart verering. Elke afbeelding van het Heilig hart is de plek te zien waar de lans het hart doorboorde. In Johannes 19 wordt vermeld dat een soldaat een lans in de zijde van Jezus prikte, met deze beweging zou de soldaat het hart van Jezus hebben geraakt.
Een lam is een jong van een schaap, dat is algemeen bekend.
Maar in jouw geval gaat het over Jezus als kind (lam ) van God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
God in de rol van schaap...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belhamel?