Is het in het Engels 'still looked a fool' of 'still looked LIKE a fool'?

Ik heb een Engels gedichtje, maar er staat in: Still looked a fool. Ik dacht dus dat het looked LIKE a fool was. Ik weet het dus niet zeker. Antwoord aub snel voor kwart voor 10.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
1.2K

Het beste antwoord

Voor mijn gevoel zit er een nuanceverschil in, dat waarschijnlijk ook wel wat met dichterlijke vrijheid te maken heeft.
"Still looked like a fool" betekent (hij/zij/ik/jij) zag er nog steeds uit als een gek, een malloot. Dan gaat het echt om uiterlijk
"Still looked a fool" heeft volgens mij meer te maken met overkomen als een malloot, niet weten hoe je je moet gedragen in een situatie.
Maar ik ken het gedicht natuurlijk niet, en dit is geen antwoord met een bron, anders dan mijn eigen taalgevoel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ook. Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

Het zou dan moeten zijn

"still look like a fool"

Toegevoegd na 52 seconden:
Looked like a fool bestaat volgens mij niet.

Toegevoegd na 51 minuten:
Tuurlijk bestaat looked like a fool wel.
Alleen er komt dus altijd LIKE tussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van wie de min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met 'looked like a fool'? Dat is gewoon verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! excuses moi! Maar er komt altijd LIKE tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ik niet zeker van. Ik ga mee met Haivon, het kan als 'dichterlijke vrijheid'.
(En het is 'excusez moi').
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Damn :P weeral heb je gelijk! Excusez moi! (wist ik wel :) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je mijn aanmerkingen niet erg vindt.