Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat bedoeld men met: 'Van het concert des levens krijgt niemand een program'?

Dat zie ik overal op tegeltjes, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik me bij zo'n spreuk voor moet stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Poëzie
37K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je naar een concert gaat, krijg je een programma. Daar kun je op zien wat er gaat komen en in welke volgorde.
In het leven is dat niet zo. Je weet gewoon niet wat de dag van morgen je brengen zal, zelfs niet of het goed of kwaad zal zijn. Je kunt zelf wel plannen maken en dingen uitstippelen, maar het kan zomaar gebeuren dat er iets tussenkomt waardoor alles anders wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo is het heel vaak.+1

Andere antwoorden (6)

Dat betekent dat niemand van te voren weet wat voor leven hem staat te wachten. Een soort verrassingsconcert zullen we maar zeggen. Met veel drama, tragedie en komedie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet tevoren niet hoe je leven gaat lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat als je het leven ziet als een muziekstuk of theater, je niet moet verwachten dat je het programma al in handen krijgt om te weten welk muziekstuk er direct gaat beginnen. Je moet gewoon afwachten en hopen dat je het leuk vindt
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Is idd ook een 'tegeltjes wijsheid'. Betekend zoveel als je kunt de toekomst niet sturen, het overkomt je. Met name bij ziekte of erger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zien hoe je leven verloopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een afgrijselijke tegeltjeswijsheid, maar het betekent dat je maar moet afwachten wat het leven voor je in petto heeft. Dus het is net alsof je naar een concert gaat maar niet weet wie er optreedt en welke nummers er gespeeld gaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding