Wat zijn de leukste musea in Nederland om met kinderen te bezoeken?

Toegevoegd na 45 seconden:
Ik bedoel dan vooral de musea waar de kinderen ook zelf wat kunnen doen en waar het niet alleen maar passief kijken is. Liefst te bezoeken met de museumjaarkaart.

Toegevoegd na 10 minuten:
Leeftijd tussen 8 en 12 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Musea
5.4K

Het beste antwoord

nemo (amsterdam) is erg leuk (vaak ook erg druk) hier kun je allemaal proefjes doen

het van kinderen museum (Den Haag) is geweldig. Allelei workshops, dingen maken e.d. je moet de website maar eens bekijken.

op de volgende site kun je musea opzoeken. Deze zijn allemaal gescoord door kinderen.

http://www.avro.nl/tv/avro_kids/tv/museumbende/

Toegevoegd na 4 minuten:
openluchtmusea zijn ook vaak erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Aeolus in Sexbierum (Friesland)

http://www.aeolusfriesland.nl/

Of je hier ook met een museumjaarkaart naar toe kan, dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ecodrome Zwolle

museum de oude aarde.

enz.
zie bijgeleverde bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toppers bij ons (leeftijd 5, 7 en 9)
Naturalis in Leiden
Memo in Amsterdam
Tropenmusem in Amsterdam
Zuiderzeemuseum in Enkhuizen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nemo bedoel je in Amsterdam denk ik.
http://www.ambachtenmuseum.nl/

Het oude ambachtenmuseum is een leuk museum voor jong en oud. Er staan allerlei oude spullen en je mag ook overal aanzitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ontdekhoek! Echt een "doe-plek", maar volgens mij helaas niet met MJK, omdat het niet een 'echt' museum is maar meer proefjes doen en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk! ik kende het niet, ook nog eens door heel Nederland +1
Nemo in Amsterdam
Afrikamuseum in Berg en Dal
Openluchtmuseum in Arnhem
Watermuseum in Arnhem
Naturalis in Leiden
Museon in Den Haag

Op de website van de museumjaarkaart kan je ook veel musea vinden met daarbij beschrijvingen en ook of het leuk is voor kinderen.
Link:
http://www.museumjaarkaart.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geldmuseum in Utrecht. Interactief, allerlei spelletjes overal en ongemerkt ook nog leerzaam. Heel leuk ook.
En je kunt door een raam kijken naar De Munt, waar bákken met muntjes staan en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Spoorwegmuseum in Utrecht is leuk en vast heel erg interessant voor kinderen. Er is ook altijd wat te doen voor kinderen; zie de site.
13 jaar geleden
In Hengelo: Museum Heim (techniek)
In Haarlem: Teylers museum
Tu delft: Muziek museum
Oldenzaal, niet echt een museum, wel leuk..planetarium
Hellevoetsluis , brandweermuseum
Rotterdam, maritiem museum.

Zie ook de bron, lijst met musea
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristalmuseum in Borculo (Gemeente Berkelland-Gelderse Achterhoek) Ik heb er 18 jaar tegenover gewoond. Ze hebben een apart (spannend) kinderprogramma. Precies voor de leeftijdsgroep 8-12. Zie: www.kristalmuseum.nl Verder is er in dat zelfde stadje (stadsrechten sinds 1233) ook www.brandweermuseumborculo.nl een brandweermuseum en het Lebbebrugge museum www.lebbenbrugge.nl die voor kinderen van die leeftijd ook best interessant kunnen zijn. Tel daarbij op dat er ook genoeg accomodatie is in dat gebied www.vvvborculo.nl en je herfstvakantie zit weer "gebeiteld" Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Museum voor de communicatie in Den Haag. Echt superleuk met doorgaans speciale tentoonstellingen. Kinderen rennen hier door de vertrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Museum Beeld&Geluid in Hilversum is geweldig! Je kinderen zullen zich helemaal uitleven.