Is er een museum over de apartheid in Nederland?

In het Afrikamuseum in Nijmegen is er geen informatie, maar voor m'n profielwerkstuk zal ik graag nog een museum willen bezoeken. Iemand die een museum weet in Nederland over dit onderwerp?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Musea
1.9K

Antwoorden (1)

In Nederland hebben we geen museum, dat op dit moment iets heeft gewijd aan de Apartheid.

In Johannesburg is wel een museum, het Apartheidsmuseum. Wellicht kun je in je profielwerkstuk hier een hoofdstuk aan spenderen. Dit museum bezoeken zal voor je werkstuk waarschijnlijk een stap te ver zijn. :)
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Iets meer daarover is te zien op http://www.cityfilm.tv/location/johannesburg/apartheid-museum