Hoe werden piramiden gebouwd volgens wetenschappers en kenners?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/pyramides-gebouwd.4176 en mijn vraag van een jaar geleden: http://www.goeievraag.nl/vraag/mogelijke-bouwmethoden-piramides-tijd-farao.15343 Waarom staat daar het antwoord niet bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet wel dat ze niet met 10.000 man een steen sleepte want hoe wou je zoveel mensen synchroon laten bewegen .
en een kamer van graniet zo bewerken met hamer en bijtel dat we het met de modernste machines niet kunnen evenaren lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Het beste antwoord

Daar zijn al die wetenschappers en kenners nog niet helemaal uit.
National Geografic heeft daar een hele reeks documentaires over gemaakt, met allerlei veronderstellingen, en testen en nagebouwde installaties, maar de verwondering blijft.
De meeste geleerden denken dat de stenen naar boven werden gebracht via een heuvel van slijk en zand. Deze heuvel moet dan vele malen groter zijn geweest dan de piramide zèlf.

Men vermoedt dat het geen slaven waren die eraan werkten maar betaalde arbeiders.

De Franse architect Jean-Pierre Houdin is er van overtuigd geraakt dat hij het mysterie van de bouw van de piramide van Cheops heeft opgelost: dankzij een spiraalvormige helling hebben de bouwers het bovenste deel kunnen afwerken. Houdin heeft zich al acht jaar in het mysterie van de bouw van de piramide vastgebeten en verwerpt de traditionele theorie die stelt dat het 146 meter hoge bouwsel via hellingen aan de buitenkant tot stand kwam. Volgens de architect werden de hoogste galerijen via een interne helling gebouwd. Die moet er volgens hem nog altijd zijn en hij wil die ter plaatse ook zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Van onder naar boven.

Toegevoegd na 30 minuten:
Er is vooralsnog geen zekerheid over hoe ze gebouwd werden. Er zijn vele therorieën maar geen bewijzen.

Betreffende de piramides in Egypte bestaat de gedachte dat de stenen zijn aangevoerd over de Nijl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het plaatsen van de onderste laag blokken, is het zand opgevuld totaan de hoogte van de eerste laag blokken.
Rollend op palen , werd zo de tweede laag aangebracht.
Opnieuw werd het zand weer op de hoogte gebracht van de bovenkant van de tweede laag stenen, zo kon men de derde laag plaatsen enz. enz.
Toen de top bereikt was, werd alle zand rondom de piramide weg gegraven en de klus was klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook een theorie. Je ziet deze theorie in de afbeelding terug bij het antwoord van momopoyolo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist. De wetenschap heeft er allerlei verschillende theorieen over.
Ze weten het niet precies.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Laat die helling theorie maar zitten . Kan rustig naar het rijk.de fabelen dat moet een mega ding zijn geweest en in dit geval 4 stuks .houdini is ook erg grappig maar flauwekul . Want ga nu.eens met blokje van minimaal 2 ton op 50 mtr hoog je komt aan op punt ä en je moet dan naar de hoek schuin er tegenover .hoe ga je dat doen .rollend denk het niet je moet een haakse hoek om .en vergeet niet dat de pyramide een afdek laag had . Dat wordt bijna altijd vergeten .