Hebben reuzen echt bestaan.

Niet als zoals nu wel een voorkomt een groot mens maar als een echt volk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (6)

Nee, dat geloof ik niet en er is ook wetenschappelijk niets dat daar naar wijst. Reuzen zijn volgens mij ontstaan uit de menselijke fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds de sprookjes geschreven zijn hebben reuzen echt bestaan........... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Als er ooit echte volkeren/ soorten zouden zijn geweest die uit reuzen bestaan, zou daar minimaal inmiddels iets van fossiel materiaal gevonden moeten zijn. Wel hebben er altijd extreem grote mensen bestaan (hoewel tegenwoordig zeldzaam, omdat de meeste groeistoornissen zoals acromegalie die tot reuzengroei kunnen leiden medisch behandeld worden), maar altijd als variatie op het gemiddelde, nooit als separaat volk.

Daarnaast is de levenswijze van een diersoort mede bepalend voor de maximale grootte van die soort. Een alleseter als de mens die relatief erg veel energie gebruikt zou op een formaat dat minimaal twee keer het huidige is, zichzelf niet in stand kunnen houden, omdat er al te weinig uren in een dag zijn om dat energievretende lichaam te voeden.

Wel hebben we verschillende periodes in de geschiedenis heel grote dieren gehad, maar vrijwel altijd ging het daarbij om planteneters, en vrijwel altijd zijn ze uiteindelijk toch weer ten onder gegaan ten koste van kleinere soorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genesis 4
De reuzen waren in die dagen op de aarde, en ook daarna, toen de zonen Gods tot de dochters der mensen kwamen, en zij hun kinderen baarden; dit zijn de geweldigen uit de voortijd, mannen van naam.

Genesis 4
In die tijd waren er reuzen op aarde.
In de ogen van mensen waren het beroemdheden,
mannen van naam, geweldenaars!
Genesis 6 vers 4

Je ziet het: twee heel verschillende vertalingen van hetzelfde bijbelvers.

Ik denk dat er misschien een volk bestond waar de mensen voor die tijd heel erg groot waren.
Voor die tijd, want mensen waren vroeger echt een heel stuk kleinder.

Reuzen komen in de oudheid en mythologieën van alle volkeren vaker voor dan dat je zou denken, ze worden vaak voorgesteld als helden of half/goden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja ik kan moeilijk ontkennen als ik bijgevoegde foto`s zie dat ze niet hebben bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg serieuze archeologen zouden hier opduiken,als dit waar zou zijn.Dan zou er ook gewoon serieuze berichtgeving over zijn en dat ontbreekt nou juist.
Een aantal foto's zijn bewerkt,vooral bij dat graf met wat gras en een stukje boom is dat duidelijk te zien,dat is veel te groot en grof in vergelijking tot die twee mensen die erbij staan.Dit zijn voor mij de voornaamste redenen om er niet in te geloven.