Ben je in overtreding als je aangeeft dat je sympathie hebt voor Adolf Hitler?

3 jaar geleden
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
In Duitsland wel. Maar in Nederland is het niet verboden, tenzij het gebruikt wordt met het doel te beledigen.
Thecis
3 jaar geleden
@amadea
Ik weet dat het bij wet verboden is in Duitsland om de holocaust te ontkennen of om de hitlergroet uit te brengen, maar is het ook daadwerkelijk verboden om sympathie voor Hitler uit te spreken? En op welke manier? Deze laatste omdat Hitler ook niet geheel onverdienstelijk schilderde, maar mag je daar bijv in Duitsland ook niet lof over uitspreken?
(ik weet het oprecht niet en vraag het me af).

Antwoorden (2)

nee totaal niet. het zou pas erg zijn als je er wat mee doet, want je kan andere mensen triggeren daardoor
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
nee en ook niet als je het uit zonder geweld