Alle vier de presidenten zijn -eenvoudig gezegd- gekozen om dezelfde reden(en). Het monument moest een symbool zijn voor de eerste 130 jaren van het bestaan van de Verenigde Staten. Gutzon Borglum, de Amerikaanse beeldhouwer en schilder die het monument ontwierp, koos vier Amerikaanse presidenten uit, wier portretten uit de granieten rotsen moesten worden gehakt. De presidenten werden geselecteerd op basis van hun verdiensten in het behoud van de republiek en de uitbreiding van het grondgebied.

Volgens deze website https://www.nps.gov/moru/learn/historyculture/why-these-four-presidents.htm werden de vier presidenten George Washington (1732–1799), Thomas Jefferson (1743–1826), Theodore Roosevelt (1858–1919) en Abraham Lincoln (1809–1865) gekozen om respectievelijk de geboorte, de groei, de ontwikkeling en het behoud van het land te vertegenwoordigen.

Verder vind je daar: Lincoln hield de natie bij elkaar tijdens zijn grootste uitdaging, de Amerikaanse burgeroorlog. Lincoln geloofde dat het in stand houden van het land zijn belangrijkste plicht was. Het was zijn vaste overtuiging dat de slavernij moest worden afgeschaft.
Toegevoegd op 07 november 2020 20:00: tekst
Antoni
3 jaar geleden
Tijdens zijn ambtsperiode is de slavernij afgeschaft.
Hij werd geprezen om zijn leiderschap tijdens de burgeroorlog.
Bovendien was hij de 16e president van de Verenigde Staten en de eerste president die vermoord is.