Ik heb een pagina van een krant uit 1914 is deze wat waard?

Ik heb een krantenpagina uit de Nieuwe Rotterdamsche Courant van 28 juni 1914, op deze pagina staat dat Frans Ferdinand is overleden.
Nu ben ik benieuwd of dit waarde heeft aangezien ik nog 8 losse pagina’s heb liggen met 1 uit 1883

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er is een site waar je originele oude kranten kunt kopen. Hoewel jouw krant er niet tussen staat zijn de andere voorbeelden wel de moeite waard wat waarde betreft.
https://www.krantvanuwgeboortedag.nl/datum/28-06-1914/
jc54
4 jaar geleden
Over oud papier gesproken..........
tinus1969
4 jaar geleden
De grote vraag is, of dit een echte voorkant is uit 1914, of een latere herdruk. Zulke herdrukken van historische voorpagina's waren een tijdje heel populair.

Antwoorden (1)

Nee, één pagina is weinig waard.
De verkoopprijs van een volledige NRC van 28-06-1914 is € 79,-.
De verkoopprijs van een volledige NRC uit 1833 € 54,-.
SimonV
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Even serieus: 79,33 euro voor de complete NRC van (zondag) 28 juni 1914 komt op mij absurd over. Als het een spoedbestelling is, kost deze krant 89,28 euro.
Er zijn heus wel manieren om op een goedkopere manier aan een oude krant te komen. Bijvoorbeeld via leden van de VKTV (de Vereniging van Kranten- en Tijdschriften Verzamelaars), www.vktv.nl
(Tussen haakjes: ik ben al jaren VKTV-lid.)
SimonV
4 jaar geleden
Klaarblijkelijk zijn er geïnteresseerden die de krant voor deze prijs willen kopen.
De meeste mensen weten niet dat de VKTV bestaat... Leuke tip!
SentWierda
4 jaar geleden
Tegenwoordig kun je gratis de gehele krant van alle dagen van de afgelopen ca. 400 jaar lezen. Dus ook van zondag 28 juni 1914. Via de website www.delpher.nl
In dit geval is niet de NRC beschikbaar maar wel bijvoorbeeld het Amsterdamse equivalent: het Algemeen Handelsblad: 12 dichtbedrukte pagina's op broadsheetformaat (tweemaal het huidige formaat).