waarom wilde napoleon eigenlijk heel Europa veroveren?

was dat alleen om een groot rijk te stichten of waren er andere motieven in het spel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ja, hij wilde Europa veroveren om een groot rijk te stichten. Daarnaast poogde hij hiermee te voorkomen dat Europese machten of allianties Frankrijk binnenvielen.
Door meer gebieden te veroveren, zou Frankrijk meer belastinggeld kunnen innen, hetgeen nodig was omdat het land erg arm was.
Daarnaast zou het winnen van veel veldslagen Napoleon nog populairder maken in Frankrijk.

Het is een bekend verhaal dat Napoleons geringe lengte de drijvende kracht zou zijn achter zijn ambitie om de wereld te veroveren. Dit klopt echter niet. Napoleon was helemaal niet zo klein: ongeveer 1,68 meter. Dat is niet ondermaats vergeleken met de gemiddelde negentiende-eeuwse lengte van 1,69 meter. Hij werd altijd vergezeld van elitesoldaten en dat waren grote kerels. Zo leek Napoleon klein.
SimonV