wanneer kwamen de eerste slaven te werken in wat nu de Verenigde Staten zijn?

waren slaven niet in de eerste plaats werkzaam in Spaanse en Portugese kolonies?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
SimonV
5 jaar geleden
Hier staat wat info:
https://www.smithsonianmag.com/history/misguided-focus-1619-beginning-slavery-us-damages-our-understanding-american-history-180964873/

Antwoorden (2)

Slavernij bestaat minstens zo lang als de geschiedschrijving. Het Oude Egypte, Oude Griekenland, de Romeinen, maar ook modernere Afrikaanse en Arabische culturen maakten en maken veelvuldig gebruik van slaven. Slavernij kwam ook in de Chinese, Indische en Amerikaanse indianenculturen voor.
De trans-Atlantische slavenhandel bracht vooral zwarte Afrikanen naar Noord- en Zuid-Amerika (ca. 1500–1900)
fremar
5 jaar geleden
De eerste slaven waren er al in de 17e eeuw (eerder als je de Spaanse kolonies in Florida meerekent); hoewel niet altijd 100% duidelijk was of het ging om slavernij of indentured servitude ('contractarbeid').
Slavernij nam pas in de 18e eeuw een grote vlucht.
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
+ genuanceerd antwoord.