Welke film over de Tweede Wereldoorlog zoek ik (zie omschrijving)?

Ik heb ooit een film gezien, maar weet er niet meer zo heel veel van. Het ging over een concentratiekamp. Dit kamp stond tussen de bossen, in de buurt van een dorpje. De mensen in dit dorpje deden alsof ze niet wisten dat er een concentratiekamp in de buurt was (of ze wisten het echt niet). Uiteindelijk zie je dat het kamp bevrijd wordt en gaan de mensen uit het dorp langs bij het kamp. Volgens mij moeten ze zelf ook helpen met het opruimen etc.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je niet doelt op een film, maar op een serie.
Band of Brothers.

Dit is een tiendelige televisieserie uit 2001 over de Tweede Wereldoorlog, waarin de Easy Company tijdens hun missie wordt gevogld. Is gebaseerd op ware gebeurtenissen.

Aflevering 9, "Why we fight", is de bewuste aflevering waarin zij een concentratiekamp aantreffen, en geconfronteerd worden met de andere kant van de oorlog. Jouw omschrijving komt aardig overeen met deze episode.
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit moet een documentaire over de bevrijding in de WOII zijn. Deze worden op National Geograhic uitgezonden en voor vandaag zag ik een marathonuitzending: Apocalypse: 12.45 - 18.35 uur.
Tijdens de bevrijding van een concentratiekamp waarbij de hoogste opperbevelhebber Eisenhower aanwezig was, werd alles gefilmd in kleur, dat was nieuw. De dorpelingen uit de omringende dorpen werden verplicht om te komen kijken ...Wir haben es nicht gewusst... Terwijl het alleen al dagelijks te ruiken was. De dorpelingen moesten ook helpen met het opruimen van de in massagraven gestorte lichamen van de vermoorde gevangenen.
Zoek bij National Geographic, waar regelmatig uitzendingen zijn over WOII en herhalingen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb de bedoelde documentaire gezien en als ik me niet vergis was Eisenhower zo shocked dat men toen pas door had waar het eigenlijk om ging, ondanks het feit dat het westen al in 1943 bekend was met het bestaan van de concentratiekampen. Het nieuws dat toen bekend werd was zo shocking dat het niet waar kòn zijn...