Was Willem III van Oranje homosexueel?

2.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Getrouwd met Maria Stuart én Katholiek, ik denk het niet.
LeonardN
5 jaar geleden
Er zijn vele homoseksuele mannen getrouwd en katholiek, dat lijkt dus een drogreden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Latent homosexueel dan? Hij kon er in ieder geval niet voor uitkomen zonder gelynched te worden.

Antwoorden (1)

Dat werd wel beweerd van hem. Zijn brieven aan de hertog van Portland schijnen hartelijker te zijn geweest dan de brieven naar zijn vrouw. Ook kreeg hij vaak gezelschap van hem. Maar het zeker of hij dat was, dat is volgens mij niet duidelijk.

Ik heb hier wel een artikel over gevonden.