Is nederland een land gebleven in WO2?

Als een land wordt bezet door een ander land, bijvoorbeeld Nederland door Nazie Duitslan in WO2, blijft het dan een land? Hierbij bedoel ik bijvoorbeeld als je geboren zou zijn tijdens ze bezetting zou je dan een nederlands paspoort krijgen of een duits.

6 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, Nederland is het land gebleven dat het was en je werd als Nederlandse(er) geboren.

De Duitse bezetter bepaalde heel veel zodra je eenmaal geboren was. Of je recht van leven had of dat je afgevoerd werd en per trein naar bv Westerbork of meteen naar een Duits concentratiekamp als vee in een trein. Met andere woorden of je ongewenst was of juist heel erg gewenst bv om in Duitsland in fabrieken te werken of op het land als dwangarbeider.