Het wordt ' Statue of Liberty' genoemd en is in 1884 door Frankrijk geschonken.
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
Statue of Liberty, zo wordt het kortweg genoemd. Maar dat is niet de officiële naam. En dat 1884 het juiste jaartal is, daar ben ik nog niet van overtuigd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
La Liberté éclairant le monde heet dat beeld officieel en uiteindelijk 28 oktober 1886 opgericht/onthuld
SentWierda
6 jaar geleden
Officieel in de Engelse vertaling: Liberty Enlightening the World. Geschonken in 1884/1885.