welke schrijfgerei gebruikten de Griekse klassieken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Een rietpen?

Antwoorden (1)

Ze schreven met een harde rietpen op kleitabletten en dierenhuiden. Later ook op papyrus.

Toegevoegd na 1 dag:
Naast gebakken of gedroogde klei, papyrus enz., maakte men gebruik van hout, bestreken met een of andere substantie, waarin met een droge naald een tekst gegrift werd. Het meest gewone gebruik is geweest: zwarte was op uitgehold hout. Twee of meer van zulke plankjes, bijeengehouden door ringen of leren touwtjes dienstdoende als scharnieren, heetten een codex.
SimonV