in 1970 krijgen vrouwen in Zwitserland algemeen kiesrecht, maar wanneer kregen de mannen dat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Het algemene kiesrecht voor mannen werd al in 1848 in Zwitserland ingevoerd.
Het vrouwenkiesrecht op 7 februari 1971.

Toegevoegd na 57 minuten:
Aan het mannenkiesrecht zaten wel beperkingen. Armen, veroordeelden en mensen met belastingschulden mochten niet stemmen.
Het Federale Hof verklaarde de fiscale beperking in 1915 ongrondwettig. Pas vanaf 1971 is een veroordeling of armoede geen reden voor uitsluiting meer.
SimonV