wie weet wat dit is en waar het voor gebruikt wordt?

het is een voorwerp van aardewerk
15 hoog en breed
van binnen hol
twee tuiten met daarin een klein gaatje
een handvat
een kop van een mannetje met petje geschilderd een baard
heeft ook handen en voeten
kleuren camel, bruin en zilver

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (2)

Klinkt een beetje als een theepot met twee tuiten, zie voorbeeld. Mocht je een foto kunnen plaatsen, dan wordt het misschien wat duidelijker.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nu ik de foto zie, inderdaad een soort theepot. Komt naast het moderne design ook in oudere vormen voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Maar die hebben een deksel dat je eraf kunt halen om de pot te vullen. Dat ontbreekt op de foto van vraagsteller, die pot is op de twee tuiten na afgesloten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk ontbreekt het deksel? Voor andere suggesties wat het zou kunnen zijn, houd ik me aanbevolen
Amadea
6 jaar geleden
Nee, er is geen gat maar het is dicht.
dit is een dubbele uitloop drink vat. gemaakt in een zuid amerikaanse pre-columbiaanse stijl. het zou zelfs uit een pre-columbiaanse tijdperk kunnen komen. ik ben helaas geen expert in pre-columbiaanse aardewerk. dus ik kan jou niet vertellen of dit een oude is en uit welke regio in zuid amerika. het meeste komt wel uit Peru zover ik zag. maar misschien kan jij er zelf achterkomen door veel research op te doen en dit model of beschildering terug vinden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Double_spout_and_bridge_vessel