Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er in dit gasmasker asbest?

Dit gasmasker is een P.c.40 het is een masker uit de 2e wereldoorlog denk ik. Mag ik ook meer info over het masker: waneer gebruikt, jaar, welke oorlog.

Groetjes jelle

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Die filters bevatten vaak wel asbest
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ritsuka vraagje? Weet je dit zeker of is dit een gok
Ritsuka
6 jaar geleden
mijn vriend verzameld militaria, en hij vertelde mij dit.
Ritsuka
6 jaar geleden
WO 2 gasmakers bevatten blauwe asbestos in het filter: https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_mask
Bijna alle Russische maskers uit de koude oorlog bevatten asbest.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thanks ik had al z'on idee dat je er verstand van had, zelf heb ik er ook verstand van maar bij de maskers zit het asbest vaak in de slang. Deze heeft geen slang, is Italiaans, en ze zeiden op de markt in Italië (waar ik hem heb gekocht) dat ie veilig is. Bedankt voor je feedback
Ritsuka
6 jaar geleden
Zolang het filter niet beschadigd is, kan het geen kwaad. Maar ga er niet mee lopen prutsen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nice gelukkig wist ik dit al want dan komen de vezels los en kan je ze inademen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geen asbest, dit is een koolstoffilter.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt ik had al verwacht, weet je dit zeker? Bedankt ik hoop dat hij echt asbest loos is!
Amadea
6 jaar geleden
Daar zou ik maar niet op vertrouwen. Deze deelnemer is goed in het plaatsen van geruststellende reacties, maar er staat nooit een bronvermelding bij. Dus kun je nooit verifiëren of het waar is wat beweerd wordt....

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding