Waarom is de ontdekking van goud belangrijk geweest voor de kolonisatie in de Verenigde Staten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
ronron1212
7 jaar geleden
Goud was al eerder ontdekt Of bedoel je dat er ook goud werd gevonden in Amerika
dudemeister
7 jaar geleden
het land was bankroet en de president destijds dacht dat de goudvoorraad, ontdekt in een Indianen reservaat voldoende zou zijn om het land er weer bovenop te helpen. Moesten wel eerst een hele hoop Indianen over de kling gejaagd worden -
probeer de serie the American West te kijken , daar steek je nog het een ander op over de kolonisatie van de US

Het beste antwoord

Goud is en was veel waard, omdat het door de meeste mensen als mooi gezien wordt en zeldzaam is. Veel Europeanen willen/wilden rijk worden. Veel mensen (vooral armen) gingen dus naar Amerika/Verenigde Staten om hun geluk te beproeven (de bekende 'goudzoekers'). Ze gingen er vaak wonen en zo kreeg Amerika in de 19e eeuw snel een grote bevolking... het werd dus gekoloniseerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Goudzoeker kan handig zijn