Ik zoek namen van demagogen , wie weet meerdere - stuk of 10 - demagogen uit de geschiedenis te noemen?

Voorbeelden van demagogen in onze geschiedenis zoek ik , misschien een tiental bekende namen , dat zou mooi zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bijna alle grote politici bedrijven het . In de geschiedenis zijn de negatieve voorbeelden toch wel hitler en mao de positieve maar dat noemen goede redenaars Churchill en Kennedy maar ook die waren niet vies van populistisch speechen . Fidal castro kon er ook wat van . Het opstapelen van halve en hele waarheden En daar een conclusie aan verbinden ( of toekomst beeld ) die niet altijd juist is maar wel lekker klinkt . Aan de overkant Vd oceaan heb je nu twee mooie voorbeelden maar of dat ooit ( een goede ) geschiedenis wordt ? Dat is te veel eer. Zo wel rechts als links( mis) gebruiken het om de massa een idee te verkopen . Soms zit er toch iets positiefs in om de massa of een volk in beweging te krijgen of om moed in te spreken ( Churchill , Luther king ) Volgens sommige zijn de grote namen in de diverse godsdiensten ook eerste klas demagogen maar met dat laatste zijn de gelovigen het natuurlijk absoluut niet met je eens . Vaak hoe stommer de theorie die verkondigd wordt hoe fanatieker de aanhang en er geen ruimte is voor discussie . Maar het Duitse gelukkig voormalige rijk heeft het woord ( en ook propaganda )een zeer negatieve lading gegeven.

Het beste antwoord

Hier zijn er een paar:
Cleon
Alcibiades
Gaius Flaminius Nepos
Lewis Charles Levin
Karl Lueger
Marcus Garvey
De Fergusons
Anita Bryant
Theodore Bilbo
Shintaro Ishihara
Udo Voigt
Adolf Hitler
Joseph McCarthy
Geert Wilders
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ceaucescu
Fidel Castro
Erich Honecker
Breznjev
Stalin

en natuurlijk ERDOGAN.